Trei ghiduri metodologice pentru o incluziune educațională de succes
Trei ghiduri metodologice pentru cadrul didactic și managerial din instituțiile de învățământ general în care învață copii cu tulburări de spectru autist, deficiențe de auz și deficiențe de vedere sunt prezentate astăzi, 2 noiembrie 2018, de KulturKontakt Austria și Ministerul Educației, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova.
Cele trei ghiduri metodologice au fost elaborate în cadrul proiectului „SEN – Împreună învățăm, împreună trăim”, care are drept scop încurajarea incluziunii educaționale a elevilor cu cerințe educaționale speciale/dizabilități în instituțiile de învățământ general din Moldova. Proiectul este finanțat de Ministerul Federal al Educației, Științei și Cercetării din Austria și implementat de KulturKontakt Austria în cooperare cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova și Centrul Republican de Asistență Psihopedagogică.
Ghidurile reprezintă rezultatele unei colaborări dintre experții austrieci și moldoveni. Fiind bazate pe experiența practică a autorilor, acestea își propun să ofere ghidare pedagogică, metodologică și de asistență psihopedagogică pentru profesori, cadrele didactice de sprijin și alți specialiști din domeniul prestării serviciilor de suport. La fel, ghidurile sunt destinate părinților elevilor cu cerințe educaționale speciale/dizabilități. Autorii ghidurilor sunt unii dintre cei mai buni practicieni din domeniu, care vin să-și împărtășească experiența și pun la dispoziția cititorilor instrumentele cele mai moderne și eficiente de asistență, instruire și dezvoltare pentru acești copii întru integrarea lor mai reușită în instituțiile de învățământ general.
Ghidurile metodologice sunt concepute ca un instrument de lucru pentru toți actorii implicați în procesul de incluziune educațională a copiilor cu cerințe educaționale speciale/dizabilități. Specialiștii Serviciilor de asistență psihopedagogică din republică au avut posibilitatea să se familiarizeze cu ghidurile în cadrul unui atelier de două zile, unde au primit recomandări pentru utilizarea la modul practic a acestor publicații în lucrul lor cu grupurile-țintă.
Ghidurile vor fi puse la dispoziția instituțiilor de învățământ general prin intermediul Serviciilor de asistență psihopedagogică din fiecare raion. De asemenea publicațiile vor fi disponibile la Biblioteca Națională și la universitățile cu profil pedagogic din țară.
Sursa: KulturKontakt Austria PROJECT OFFICE REPUBLIC OF MOLDOVA