08:00 - 17:00
piața Independenței, 1
LINIA DE INFORMARE (0231) 2-64-50

Concurs pentru ocuparea funcției vacante de director a următoarelor instituții de învățămînt: LT ”Mihail Lomonosov”, Instituția de educație timpurie nr.19

//
Comentariu0

Direcția Învățământ, Tineret și Sport cu sediul în mun. Bălți, Piața Independenței nr.1, în condițiile Regulamentului cu privire la organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției de director și director adjunct în instituțiile de învățământ general, aprobat prin Ordinul ME nr. 163/2015, modificat prin OMEC nr.114 din 24.01.2025 anunță din data de 17.02.2025 concurs pentru ocuparea funcției vacante de director a următoarelor instituții de învățămînt:

  • LT ”Mihail Lomonosov”
  • Instituția de educație timpurie nr.19

La funcţia de director al instituției de învățământ general poate candida persoana care întrunește cumulativ următoarele condiţii:

1) deţine cetăţenia Republicii Moldova. Pot face excepţie de la această condiţie candidaţii la funcțiile de directori ai instituțiilor de învățământ private;

2) deține studii superioare de master (nivel 7 CNC) sau echivalente. În cazul candidaților la funcția de director al instituției publice de educație antepreșcolară și de învățământ preșcolar din mediul rural, după prelungirea concursului conform prevederilor pct. 62, subpct. 1) și 3), sau în situația organizării unui concurs repetat, pot fi admiși atât candidații cu studii superioare de licență (nivel 6 CNC), cât și cei cu studii medii de specialitate pedagogică (absolvenți de colegiu).

3) deține o experiență profesională de cel puțin trei ani într-o funcție de conducere sau în activitatea didactică. Fac excepție de la această condiție candidații la funcțiile de director/director adjunct din instituțiile private de învățământ;

4) la data expirării termenului de depunere a dosarelor, nu a împlinit vârsta de 65 ani;

5) cunoaşte limba română (pentru angajare în localitățile populate de diferite grupe minoritare unde predarea se realizează în limbi materne sau în instituțiile unde limba de predare este alta decât limba română – cunoaște limba română la nivel de comunicare şi limba respectivă);

6) este declarată aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției, conform certificatului medical, eliberat în condițiile legii de medicul de familie;

7) nu are antecedente penale;

8) nu a fost concediată în ultimii 5 ani în temeiul art.86 alin.(1) lit.g) -r) sau destituită dintr-o funcție publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b) din Legea nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public, în temeiul unui act incontestabil;

9) nu are interdicție de a ocupa funcții de conducere.

10) demonstrează o reputație ireproșabilă.

Nu poate fi admisă la concursul pentru funcția de director/ director adjunct persoana care:

  1. a) a fost condamnată pentru infracțiuni grave, deosebit de grave, excepțional de grave săvârșite cu intenție, chiar dacă antecedentele penale au fost stinse;
  2. b) are antecedente penale nestinse pentru comiterea altor infracțiuni sau interdicții aplicate pentru comiterea acestora;
  3. c) manifestă un comportament sau desfășoară o activitate care nu este compatibilă cu normele Codului de etică al cadrului didactic, confirmată prin decizia Consiliului de etică necontestată;
  4. d) a comis un abuz prin care a încălcat drepturile și libertățile fundamentale ale omului, stabilit prin hotărâre judecătorească emisă de instanțele naționale sau internaționale.

Candidaţii pentru ocuparea funcţiei de director al instituţiei de învăţămînt depun personal sau prin reprezentant (la sediul organizatorului concursului), prin poştă sau prin e-mail, în termen de 30 zile calendaristice din ziua publicării anunţului, dosarul de concurs care cuprinde următoarele acte obligatorii:

  • cererea de participare la concurs, al cărei model este specificat în anexa nr.1 la prezentul Regulament;
  • copia actului de identitate;
  • copia/copiile actului/actelor de studii;
  • copiile actelor care atestă vechimea în activitatea managerială didactică a candidatului;
  • curriculum vitae, al cărui model este specificat în anexa nr.2;
  • certificatul medical eliberat de medicul de familie ce atestă faptul că persoana este aptă din punct de vedere al sănătății pentru exercitarea funcției;
  • cazierul judiciar sau declaraţia pe propria răspundere;
  • declarația pe proprie răspundere privind prezentarea, la data interviului, a proiectului planului de dezvoltare al instituției pentru cinci ani (în cazul candidaţilor la funcţia de director).
  • declaraţia pe propria răspundere că persoana nu are interdicție de a ocupa funcții de conducere și că are o reputație ireproșabilă în sensul prevederilor pct.14, sbpct.11) din Regulament.

Actele din dosarul de concurs pot fi autentificate la notar sau certificate „corespunde cu originalul” de către subdiviziunea resurse umane a unității în care candidatul activează. Dosarele de participare la concurs nu pot fi completate cu acte ulterior expirării termenului de 30 de zile din ziua publicării anunțului.

Dosarul de concurs se depune personal la Direcția Învățământ, Tineret și Sport, b.411, S.Moloșag, tel.023154665, până la data de 19.03.2025, inclusiv, ora 16.00.

  • Regulamentul poate fi consultat aici: link
  • Informații suplimentare pot fi găsite aici: link
  • Cerere: pdf
  • CV: pdf
Last updated: februarie 18, 2025 at 17:48 pm

Lasă un Răspuns