08:00 - 17:00
piața Independenței, 1
LINIA DE INFORMARE (0231) 2-64-50

Calitatea apei și datoriile curente provocate de COVID-19, principalele subiecte de discuție la ședința cu șefii ÎM

//
Comentariu0

Majoritatea cetățenilor municipiului Bălți sunt indignați de calitatea proastă a apei potabile pe parcursul ultimelor zile. Apa este de o culoare întunecată, miroase a nămol și este greu să fie consumată.

Reieșind din aceste considerente, administratorul-interimar al întreprinderii municipale „Regia Apă-Canal Bălți”, Leonid Babii, în cadrul ședinței la distanță cu șefii întreprinderilor din sfera comunală din data de 12 mai 2020, a menționat: „Specialiștii din laboratoarele noastre și ale AO „Aqua-Nord” din Soroca au stabilit că acest lucru s-a întâmplat din cauza ploilor abundente și grindinei din Republica Moldova și Ucraina. S-a înregistrat o creștere accentuată a nivelului apei în Nistru și debitul acestuia a crescut. Din acest motiv, s-au desprins algele de la coastă și de la rocile sedimentare. Apa se filtrează și se clorurează la Soroca. Clorul, în reacție cu iarba, dă un miros de nămol”.

În acest sens, administratorul-interimar a recomandat ca înainte de consumare apa să se filtreze.

La fel, Leonid Babii a informat despre suma datoriilor curente provocate de pandemia COVID-19. Astfel, 18 960 de consumatori, ce reprezintă 40% din toți abonații, nu au prezentat datele contoarelor de apă pentru luna martie, provocând pagube imense întreprinderii în sumă de cca 500-600 de mii lei.

„De aceea, venim cu rugămintea către cetățenii noștri, să indice datele contoarelor de apă în bonurile de plată, prin rețeaua Viber, sau pur și simplu apelând la întreprinderea municipală „Regia Apă-Canal Bălți”,- a remarcat dl L. Babii.

Last updated: mai 13, 2020 at 16:28 pm

Lasă un Răspuns