UNICEF a donat un lot de tehnică de calcul pentru elevi și profesori
Decalajul digital afectează accesul echitabil la educație al copiilor din familiile cu venituri mici
UNICEF, cu susținerea Parteneriatului Global pentru Educație, a oferit astăzi un lot de 105 unități de tehnică de calcul[1], cu o valoare totală de peste 700 mii de lei, pentru a fi puse la dispoziția elevilor și profesorilor prin intermediul bibliotecilor digitale din raioanele țării. Aceste calculatoare sunt destinate profesorilor și copiilor, care au cea mai mare nevoie de sprijin, incluziunea și echitatea fiind principiul care stă la baza tuturor intervențiilor în domeniul educației, ca răspuns la provocările legate de COVID-19.
„Cu siguranță principalii actori implicați în procesul educațional au simțit sprijinul acordat, care s-a materializat în acțiuni concrete cum ar fi procurarea și distribuirea a 500 de pachete de suport pentru preșcolari și elevii din clasele primare; realizarea instruirilor la distanță a educatorilor privind lucrul cu părinții copiilor de vârstă preșcolară și nu în ultimul rând procurarea a 105 de laptopuri pentru cadrele didactice și elevii care nu dețin tehnică de calcul”, a menționat Igor Șarov, Ministrul Educației, Culturii și Cercetării. „Pandemia COVID-19 cere abordări educaționale inovatoare, dar și acces la tehnologii pentru fiecare copil.”
Ministrul Igor Șarov a mulțumit Parteneriatului Global pentru Educație și UNICEF Moldova pentru suportul financiar, în valoare de 70 mii de dolari oferit Republicii Moldova pentru susținerea sistemului educațional, în contextul pandemiei virusului COVID-19.
”Educația online în timpul COVID-19 a fost un test neașteptat,” a menționat Desiree Jongsma, Reprezentanta de Țară UNICEF în Moldova, la evenimentul de transmitere a tehnicii de calcul. ”Există nevoia de a elimina în cel mai scurt timp posibil decalajul digital educațional, pentru că un număr substanțial de copii și profesori care nu au avut acces la tehnologii și internet din diferite motive, nu au putut participa online la învățarea la distanță.”
Inițiativa este parte a unui suport oferit de către Parteneriatul Global pentru Educație și UNICEF Moldova, cu o valoare totală de 70 de mii de dolari. Anterior, au mai fost distribuite pachete educaționale pentru copii cu nevoi speciale din grădinițe și școli primare și organizate cursuri de formare a educatorilor privind realizarea educației parentale la distanță.
Conform datelor UNESCO, în aprilie 1,7 miliarde de elevi din 193 de țări ( peste 90%) au fost afectați de închiderea școlilor. UNICEF este printre primele agenții care au oferit sprijin în peste 172 de țări pentru organizarea continuității educației, mobilizând resurse la nivel global, regional și local pentru a susține guvernele să se asigure că toți copiii pot învăța. Aproximativ 80 de milioane de copii din întreaga lume au fost sprijiniți de UNICEF în această perioadă.