09:00 - 17:00
(0 231) 54-614

Conceptul al stației unice pentru transportul public mun. Bălți

//
Comentarii5

Staţia, varianta nr. 1

Staţia prezintă un  punct de oprire (anume amenajat) pe traseul unor vehicule publice, destinat pentru urcarea și coborârea călătorilor şi  a mărfurilor.  În concepţia propusă predomină stilul ,,minimalist”  care prezintă în sine eliminarea tuturor adaosurilor si revenirea la culori primare sau la o reducere a numărului de culori şi geometrizare suprafeţelor.

Deşi simplitatea pare uşor de atins, întoarcerea la o compoziţie primară se doveşte a fi o provocare aproape matematică dacă ţinem cont de precizia taieturilor, perfecţiunea milimetrică a detaliilor sau a purităţii culorilor. Conceptul ,,Staţia nr.1” prezintă două forme dreptunghiulare simple ce se diferenţiază după culoare şi imensitate, prima fiind mai masivă şi mai închisă după culoare (gri închis) stă la baza staţiei ca element de suport, a doua fiind mai fină după masivitate are o culoare deschisă (alb) şi intră în contrast cu prima formă. Scaunul staţiei va avea o culoare de accent roşu, verde sau albastru în dependenţă de zona localizării staţiei. Iluminatul se propune dea lungul tavanului tip artificial.   Împotriva vînturilor staţia va fi vitrată cît din partea din spate atît şi din părţile laterale.

Materialele de construcţie:

Sticla armată (sticla organică transparentele 90%)
Metal (carcasa metalică, structura din aluminiu)
Lemn (scaunul de aşteptare lemn prelucrat cu materiale de protecţie)
Materiale composite (material etalbond grosimea-0,3mm)

Componenţa (elementele compoziţionale):

Denumirea Staţiei
Traseul Rutelor
Programul Transportului
Corpuri de iluminat
Scaunul
Acoperişul
Panou informativ cu harta oraşului
1

Staţia, varianta nr. 2

Staţia prezintă un punct de oprire (anume amenajat) pe traseul unor vehicule publice, destinat pentru urcarea și coborârea călătorilor şi a mărfurilor. În concepția propusa predomină stilul ,,Hi-Tech” care se caracterizeaza prin rigoarea liniilor, simplitatea ornamentelor si raceala designului, accesoriile sunt confectionate in special din metal. Balustradele de inox creeaza un aspect mai elegant, In stilul hi-tech se utilizează cu precadere, plăci mari de gresie, inchise la culoare, precum si corpuri de iluminat sub forma de spotur.

Termenul Hi-tech este o abreviere a expresiei engleze high technology care se traduce „înaltă tehnologie”. Este vorba despre tehnologia care corespunde nivelului tehnic actual.

Conceptul ,,Staţia nr.2” prezintă două forme Triunghiulare ce se îngusteză la periferii culoarea gri-închis, elementele este intersectat de o formă tip hight-tech de culoare verde. În conceptul ,,Staţia nr.2” este prezent un element decorativ-funcţional sub formă panou informative cu harta orasului ce evidenţiază apartenenţa noului stil şi în accelasi timp joacă un rol important pentru pasajerii statiei. Scaunul staţiei va avea o culoare de accent roşu, verde sau albastru în dependenţă de zona localizării staţiei. Iluminatul se propune dea lungul tavanului tip artificial. Împotriva vînturilor staţia va fi vitrată cît din partea din spate atît şi din părţile laterale.

Materialele de construcţie:

Sticla armată (sticla organică transparentele 90%)
Metal (carcasa metalică, structura din aluminiu)
Lemn (scaunul de aşteptare lemn prelucrat cu materiale de protecţie)
Materiale composite (material etalbond grosimea-0,3mm)

Componenţa (elementele compoziţionale):

Denumirea Staţiei
Traseul Rutelor
Programul Transportului
Corpuri de iluminat
Scaunul
Acoperişul
Panou informativ cu harta oraşului
2

Staţia, varianta nr. 3

Staţia prezintă un punct de oprire (anume amenajat) pe traseul unor vehicule publice, destinat pentru urcarea și coborârea călătorilor şi a mărfurilor. În conceptia propusa predomină stilul ,,minimalist” care prezintă în sine eliminarea tuturor adaosurilor si revenirea la culori primare sau la o reducere a numarului de culori şi geometrizarea suprafetelor. Stilul minimalist porneşte de la aceelaşi principii ce ţin de uzul de culori într-un context în care spaţiul, lumina şi forma sunt primordiale în conturarea produsului finit.

Deşi simplitatea pare uşor de atins, întoarcerea la o compoziţie primară se doveşte a fi o provocare aproape matematică dacă ţinem cont de precizia tăieturilor, perfecţiunea milimetrică a detaliilor sau a purităţii culorilor.

Conceptul ,,Staţia nr.3” prezintă trei forme dreptunghiulare simple ce se diferenţiază după culoare şi imensitate, prima fiind mai masivă şi mai deschisă după culoare (alb) este localizată transversal şi prezintă un element de suport, două forme fiind mai fine după masivitate are o culoare închisă (gri întunecat) şi intră în contrast cu prima formă, de evidenţiat că acoperişul va prelua culoarea primului element (alb) fiind parte componentă a compoziţiei cromatice. În conceptul ,,Staţia nr.3” este prezent un element decorativ-funcţional sub formă de două linii paralele ce vor servi ca spetează la scaun. Iluminatul se propune dea lungul tavanului tip artificial. Scaunul staţiei va avea o culoare de accent roşu, verde sau albastru în dependenţă de zona localizării staţiei. Împotriva vînturilor staţia va fi vitrată cît din partea din spate atît şi din părţile laterale.

Materialele de construcţie:

Sticla armată (sticla organică transparentele 90%)
Metal (carcasa metalică, structura din aluminiu)
Lemn (scaunul de aşteptare lemn prelucrat cu materiale de protecţie)
Materiale composite (material etalbond grosimea-0,3mm)

Componenţa (elementele compoziţionale):

Denumirea Staţiei
Traseul Rutelor
Programul Transportului
Corpuri de iluminat
Scaunul
Acoperişul
Panou informativ cu harta oraşului
3

13.01.2017 @ 12:31

5 Responses

  1. Adrian

    Statia 2 e frumoasa, d’ar trebuie de luat bine iin considerare, aspects ca cetateanul turmentat, care va incerca sa sparga sticla, sau sa scoata partea verde, din décor. Plus dezavantaj daca bate ploaie din directia fata, statia nu protejeza, iar la vant puternic, elementele vor fi la fel scoase din décor. Pentru cetatean sunt bune lucrurile frumoase, dar simple, si usor de intretinut, pentru primaire. Adica de vazut cat Costa nu atat toata statua initial, ci rapiditate si pretul alementelor din care e facuta, pentru a fi reparata, rapid si cu costuri minime. Pentru mine statia 3 e mai potrivita

  2. Andrei

    Statia nr.1 – Apa de ploaie se va scurge peste oamenii care asteapta in statie?!
    Statia nr.2 – Textul din partea de sus se afla pe o suprafata inclinata, nu cred ca e bine asa. Unghiuri ascutite, elemente de constructie mai complicate drept rezultat cost de productie mai mare.
    Statia nr.3 – Aleg asta numai pentru ca mi se pare mai potrivita decat precedentele variante.

Lasă un Răspuns